ХРИСТОВИМ СТАЗАМА ЉУБАВИ

Лица: наратор, бака, Мартина, Стефан,  Христов глас

Наратор:Има у сваком човеку нешто што га од раног детињства упућује на пут којим ће ићи.Да ли је то први поглед на књигу или пустолов у човеку који га нагони на авантуру – трагање… можда, волшебни глас што допире из олтара цркве?

Ајде, Ћито  (песма)

Наратор: Из кухиње се ширио пријатни мирис ручка, који је позивао близанце да се приближе бакиној сукњи.

Бака: Децо, ручак је на столу!

Мартина: Ја нећу да једем, нисам гладна.

Стефан: Неће да једе зато што је тужна, а тужна је зато што је незналица.

Бака: Мартина, седи за сто да ми објасниш о чему се ради.

Мартина: Морам да учим веронауку, немам времена за ручак.

Бака: Бог ће се љутити ако учиш гладна. Реци ми шта ниси знала?

Мартина: Нисам знала шта је Благодарење.

Бака: Седите обоје да вам објасним. Благодарење је други назив за Литургију.

Мартина: А, шта је Литургија?

Стефан: То ћу ти објаснити ја, незналице.Литургија је када се у недељу окупе око епископа свештеници, ђакони и сви крштени људи на једном месту, у цркви, да би принели Богу Оцу дарове природе,  освешћени хлеб и вино.

Мартина: Бако, како сви?

Бака: Да би Литургија била права и истинита, у њој треба да учествују сви, без обзира на пол, узраст или националну припадност. У Литургији су сви учесници подједнако важни и у њој се сусрећу са Богом Оцем.

Стефан: Али Бог није наш отац, зашто га тако зовемо?

Мартина: То ћу ти објаснити ја, Бог нас није родио да би нам био отац, али је он Отац свима нама у цркви. Ми зовемо Бога Оцем, зато што је Он Отац Исуса Христа. Међутим, то што ми зовемо Бога Оцем није само због тога што Он има Сина, већ зато што га и ми волимо и желимо да и нама буде Отац.Једино ми није јасно како ми знамо да је Исус из Назарета Син Божји.

Бака: То је добро питање. Заиста, Исус је човек као и сви ми и тешко је на основу природе препознати да се преко њега појављује Син Божји. Но, он се препознаје најпре на основу тога што њега Бог Отац највише воли од свих људи и зато га је својим Духом васкрсао из мртвих. Преко Христа откривају се Бог Отац и Свети Дух у свету, што значи да међусобно и са Христом остварујемо заједницу љубави.

Мартина: Каква је то љубав, бако?

Бака: Љубав човека према Богу јесте љубав према другом човеку, јер се Бог појављује кроз човека.

Наратор: Мартина је напустила трпезарију и у тишини своје собе заронила у бакине речи. Доста тога је сазнала, доста научила, али се плашила празнине у свом знању. Окована неким чудним духом и миром, гушила се у сопственој жељи да
светом корача наоружаним знањем, искуством, љубављу…Омамљена атмосфером на парчету папира урезује своја осећања. Нешто се чује…Можда сања…

Христов глас: Твој живот се показује онаквим какав ће бити у будућности, односно као оно што ће ти Бог даровати. Услов да то оствариш јесте да верујеш да то може бити, да силно желиш да тако буде и поступаш у складу са оним у шта верујеш. Веруј да ће на крају доћи Царство Божије у коме више неће бити смрти и бола и у коме ће сви бити срећни с Господом Христом. Веруј и мирно корачај Христовим стазама љубави.

Наратор: Све је чудно. Мартинина омамљеност вером, глас који се чује, порука која зрачи са згужваног папира: “Благословено Царство Оца и Сина и Светога Духа, сада и увек и у све векове“…

    –     молитва –

Наратор: Предање каже, време записује, историја памти…
И увек почиње – Био је…
Нужно је додати – И сада је….

–    духовна   –
Христ: А ја сам Србин и заклињем се, да ћемо бити – исток на западу и запад на истоку и да ћемо ићи путем славе и живети сви у слози, јер, ИЛИ ЋЕМО БИТИ ИЛИ НАС БИТИ НЕЋЕ.(СВИ)
–  православље  –

Аутор: Гордана Јаневска

Оставите одговор

