Лектира није баук

УПУТСТВО ЗА ЧИТАЊЕ ЛЕКТИРЕ:                                                                                                                               

  1. Песме и приче читај у тишини.
  2. Није ти потребна лектира, имаш све на блогу:https://enigma2004.wordpress.com/
  3. Потребна ти је и свеска (дневник читања) и оловка или фолдер у коме ћеш остављати своја запажања.
  4. Читање лектире не остављај за последњи тренутак (у задња два дана или последњу недељу).
  5. За читање лектире и вођење дневника читања одвоји СВАКОДНЕВНО довољно времена (15 до 30 минута).
  6. Сваки дан читај и бележи помало, разговарај са својим другарима/цама о ономе што си прочитао/ла
  7. Своја запажања, недоумице, идеје, коментаре остављај на: https://enigma2004.wordpress.com/
  8. Слушај изражајна казивања познатих да би се и ти лепо изражавао/ла.
  9. Овако ћеш најбоље и најлакше схватити, анализирати и запамтити лектиру.

ЗАХТЕВИ ТОКОМ ЧИТАЊА – ВОЂЕЊЕ ДНЕВНИКА:

1. У дневник читања написаћеш пуно име и презиме писца и наслов дела.

2. Упиши најважније податке о животу и раду писца књиге коју читаш, то ће бити кратка биографија писца.

3. Када почнеш да читаш, напиши наслов поглавља и време (дан) читања.

4. Док читаш бележиш оно најважније!

5. Уочавај  ликове: главне, споредне; особине ликова; место радње; време радње; редослед догађаја.

6. ОБАВЕЗНО током читања бележиш у облику реченица или теза своја запажања: шта ти се свиђа, шта не, зашто ти је нешто занимљиво, шта мислиш о поступцима ликова, шта осећаш, да ли те то подсећа на неку ситуацију у којој си био/ла… Ако је песма издвајај стихове или строфе које су на тебе оставиле утисак.

7. ПОТРЕБНО ЈЕ да користиш и цитате да би нешто потврдио/ла, објаснио/ла, истакао/ла, или да би запамтио/ла оно што ти се највише свидело како би могао/ла да препоручиш другу/другарици да прочитају и дају свој коментар.

8. Увек треба да пишеш свој коментар о ономе што читаш. То пишеш за време читања, а не након што си прочитао целу књигу прича или песама! Из тих реченица/строфа мора се видети да си читање пратио/ла својим белешкама. УВЕК БЕЛЕЖИМО своја запажања, мисли, коментаре, ставове, осећаје …. Можеш, тако, бележити шта те је насмејало, изненадило, растужило, препало, усрећило, заинтригирало, можеш коментарисати поступке ликова, необичне реченице или речи.

9. ОБАВЕЗНО направи свој речник непознатих речи са објашњењима.

10. НАУЧИ НАПАМЕТ бар једну песму из књиге коју читаш или леп опис предела или лика из приче.

Нека белешке буду само твоје, бележи их током читања и нека их буде од самог почетка па до краја књиге!

АКО ЖЕЛИШ, У СВОЈУ СВЕСКУ ИЛИ НЕКОМ ПРОГРАМУ ЗА ЦРТАЊЕ НАЦРТАЈ ПРИЗОРЕ ИЛИ СЛИКЕ КОЈЕ СИ НАЈСНАЖНИЈЕ ДОЖИВЕО/ЛА, ИЛИ ЗАЛЕПИ НЕКУ СЛИКУ КОЈА ТИ СЕ ЧИНИ ДА ОДГОВОРА ДАТОМ ДЕЛУ ИЛИ ПЕСМИ!

ПОКУШАЈ ДА И ТИ БУДЕШ ПИСАЦ ИЛИ ПЕСНИК ТАКО ШТО ЋЕШ НА ИСТУ ИЛИ СЛИЧНУ ТЕМУ ДА ИЗРАЗИШ СВОЈА ОСЕЋАЊА РЕЧИМА И СЛИКОМ!

                                                                С Р Е Ћ А Н   Р А Д !!!

 

                                                                                    УЧИТЕЉИЦА ГОЦА

Advertisements

5 мишљења на „Лектира није баук

  1. Повратни пинг: Лектира није баук « Учитељица Софија

  2. Повратни пинг: Лектира није баук | jmbelic

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s