Како је постала корњача

Како је постала корњача, ромска прича

Фимована прича (бајка)

– Филм је настао као продукт сарадње учитељице и координаторке и жеље да деци час буде што динамичнији и занимљивији, а утисак трајно забележен и доступан за нека каснија понављања…

ЦИЉ АКТИВНОСТИ:

„Језик је нешто бескрајно веће од граматике ( и филологије)…“

Језик је нешто бескрајно веће од граматике и филологије

Речи мењају своје значење из века у век

А старе идеје се претварају у нове,

Често задржавајући стару спољашност..

( лингвистика)

ОПШТИ ЦИЉ

Упознавање ученика са новим текстовима и књижевним родовима; Повезивање претходних знања са новим; Упознавање са ромским језиком и писмом;  Развијање и неговање стваралачке маште ученика кроз практичне задатке; Увежбавање и усавршавање рукописа; Развијање културе усменог и писменог изражавања: Упознавање, коришћење и примена нових технологија у раду ученика (рачунар: видео – бим презентација, интернет, блог, PowerPoint..

СПЕЦИФИЧНИ ЗАДАЦИ

–          Оспособљавање  ученика за разумевање, доживљај и тумачење књижевног текста (бајке као књижевне врсте)  ; Рад на осамостаљивању ученика у анализи текста; Истицање и размишљање о људским вредностима; Уочавање културних и језичких разлика, уз неговање осећаја припадности једној етничкој и културолошкој заједници и поштовања других; Формирање ставова према различитим језицима, културама и народима;  Неговање толеранције и поштовање различитости; Развијање аудио-визуелне и тактилне перцепције; Постепено увођење у тумачење основне предметности књижевног дела ( осећања, догађаји, радње, поруке, језичко- стилске карактеристике);Развијање креативног , стваралачког и естетског осећања; Подстицање у емоционалном испољавању виђеног и доживљеног;  Неговање позитивне климе у одељењу и кооперативног начина  рада; Подстицање на иницијативност и истраживање у раду;  Стална мотивисаност, већа самосталност и ангажованост ученика у раду; Развијање критичког односа према свету, као и  самокритичности у односу на своје поступке и однос према   раду;   Јачање веза са широм друштвеном средином у локалној  заједници.

РЕЗУЛТАТ

Настава је иновирана, занимљива, подстицајна, рад тимски, па је постигнут  висок степен активности и ангажованости  ученика; Стечена знања су функционалана и примењива; Атмосфера у одељењу је побошана, као и кооперативност, толерантност и оспособљеност у препознавању и прихватању других култура, језика и народа;

Самосталност у препознавању књижевних врста и родова, ликова и порука, као и добра усвојеност датих садржаја. Промена ставова у односу на разлике међу ученицима, њиховим постигнућима и понашању. Јачање ромског идентитета.

ГЛАВНИ КОРАЦИ У ПЛАНИРАЊУ И РЕАЛИЗАЦИЈИ:

  • У припреми часова:
  •  Контакт и договор о раду са координаторком локалне ромске заједнице
  •  Претраживање интернета – више информација о језику и писму рома
  • I час:
  •  Ромска координаторка показује слова ромске абецеде и изговара их
  •  Деца понављају изговор гласова – уз помоћ координаторке
  •  Изговор и значење једноставних речи ромским језиком  ( координаторка, педагошки асистент и  учитељица)
  •  Илустрација : креативно осликавање слова ромске абецеде
  •  Утисци
  • II час:
  •  Прављење паноа од илустрованих слова
  •  Упознавање са текстом бајке: Читање бајке „Како је постала корњача“, а преводи на ромском – координаторка
  •  Уочавају разлике, износе утиске ( Како се осећају када слушају…)
  •  Анализа бајке: садржај, ликови, порука
  •  Индивидуална илустарција бајке
  •  Слушање ромске химне: „Ђелем, ђелем“ , кроз игру и покрет
  •  Утисци

Уместо закључка:

РОМСКИ ЈЕЗИК

Ако желиш очувати себе као Рома,

Немој просити по друмовима,

Учи сам, а и друга поколења,

Ромским језиком да говоре,

Ромски језик да сачувају.

И. Османи

Фотографије ( сликани делови часова, ситуације, личне фотографије ромског ученика…)

Овај приказ слајдова захтева јаваскрипт.

Advertisements

2 мишљења на „Како је постала корњача

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s